Sidebar

22
Παρ, Νοε

Την πάγια θέση του για την εφαρμογή ενός νέου συστήματος χιλιομετροχρέωσης στα διόδια επαναφέρει ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου-Δυτικής Μακεδονίας, Ηλίας Θεοδωρίδης.

Με αφορμή τις δηλώσεις του νέου προέδρου της «Εγνατίας Οδός» Α.Ε. περί ανασχεδιασμού του αριθμού των διοδίων και της χωροθέτησης και άλλων σταθμών σε όλο το μήκος του οδικού άξονα ο Γενικός Γραμματέας επισημαίνει πως «δεν μπορεί να σχεδιάζουμε και να λειτουργούμε νέους σταθμούς διοδίων τους οποίους θα κλείσουμε σε δύο-τρία χρόνια».

Ταυτόχρονα ο κ. Θεοδωρίδης θεωρεί πως «δεν πρέπει να εγκαταλειφθεί το σχέδιο του ηλεκτρονικού συστήματος των διοδίων αλλά να σχεδιαστεί και εφαρμοστεί σε όλους τους μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας».

Με την εφαρμογή του συστήματος χιλιομετροχρέωσης, που σημειωτέον εφαρμόζεται στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες, ο οδηγός θα παίρνει μία κάρτα κατά την είσοδο του στο εθνικό δίκτυο και θα πληρώνει, ανάλογα με τα χιλιόμετρα που έχει διανύσει, στο σημείο εξόδου από αυτό.

Το νέο σύστημα είναι:

  • σαφώς δικαιότερο του υφιστάμενου, καθώς εισάγει την πληρωμή διοδίων ανάλογα με την χιλιομετρική απόσταση που διανύει ο χρήστης, οδηγώντας. π.χ. η οικονομική επιβάρυνση των οδηγών που χρησιμοποιούν τον αυτοκινητόδρομο για μικρές αποστάσεις μειώνεται αισθητά και
  • τους εξυπηρετεί ταχύτερα καθώς δεν χάνουν χρόνο στους σταθμούς των διοδίων κατά μήκος του οδικού δικτύου περιμένοντας να καταβάλουν το αντίτιμο.

«Θα πρέπει να υιοθετήσουμε το ευρωπαϊκό μοντέλο χιλιομετροχρέωσης των διοδίων γιατί με το σημερινό σχεδιασμό για όποιον διανύει το σύνολο της Εγνατίας οδού επιβαρύνεται στο ταξίδι του με 45λεπτά τουλάχιστον και με ότι αυτό συνεπάγεται σε καύσιμα, χρήμα και επιβάρυνση του περιβάλλοντος» τονίζει ο κ. Θεοδωρίδης εξηγώντας παράλληλα πως «τα διόδια με χιλιομετροχρέωση αντιμετωπίζουν δίκαια και ισότιμα τους οδηγούς καθώς χρεώνονται και πληρώνουν με βάση τη χρήση του οδικού δικτύου».