Τις προτάσεις του για εξοικονόμηση πόρων και καυσίμων από την κατανάλωση στα κρατικά οχήματα καταθέτει με έγγραφό του προς τους αρμόδιους Υπουργούς ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας Ηλίας Θεοδωρίδης.
Στόχος του Γενικού Γραμματέα είναι να συμβάλει με τις προτάσεις του στην κυβερνητική προσπάθεια για περιορισμό των δαπανών του Δημοσίου μέσω της εξοικονόμησης κατανάλωσης καυσίμων από τα κρατικά οχήματα χωρίς ωστόσο να δημιουργούνται προβλήματα σε νευραλγικούς τομείς των Ο.Τ.Α. όπως αυτός της καθαριότητας.
Έτσι στο έγγραφό του που αποστέλλει στους Υπουργούς, Εσωτερικών Ευριπίδη Στυλιανίδη, Διοικητικής Μεταρρύθμισης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Αντώνη Μανιτάκη και Οικονομικών, Γιώργο Στουρνάρα ο Γενικός Γραμματέας Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ηπείρου – Δυτικής Μακεδονίας προτείνει να δοθούν κίνητρα στους ΟΤΑ προκειμένου να προχωρήσουν στη δημιουργία αποθηκευτικών χώρων καυσίμων απ’ όπου θα τα διανέμουν στα οχήματα ή τις εγκαταστάσεις τους με το σύστημα ελέγχου εισροών-εκροών (αντλίες που παρέχουν την ακριβή ποσότητα, τον χρόνο λήψης) καθώς και με ταυτόχρονη καταγραφή –ηλεκτρονικά- του οχήματος ή της εγκατάστασης που προμηθεύτηκε τα καύσιμα. Μάλιστα, από τις δεξαμενές των Δήμων θα εφοδιάζονται με καύσιμα όλα τα οχήματα των κρατικών υπηρεσιών συμπεριλαμβανομένων και της Αστυνομίας.
«Με τη μέθοδο αυτή τονίζει ο κ. Θεοδωρίδης αφενός, θα εξοικονομηθούν χρήματα καθώς θα επιτυγχάνεται καλύτερη τιμή αγοράς από τον προμηθευτή λόγω των μεγάλων ποσοτήτων, αφετέρου, θα αντιμετωπισθεί αποτελεσματικά κάθε πιθανότητα κακοδιαχείρισης καυσίμων. Αυτό εξάλλου αποδεικνύεται και από τη μέχρι σήμερα εφαρμογή του μέτρου σε Δήμους της χώρας όπου έχουμε εξοικονόμηση της τάξης του 20%.».
Σε ότι αφορά τώρα στην Υ.Α 1450/550/82 (ΦΕΚ 93 Β΄) η οποία καθορίζει την κατανάλωση καυσίμων σε λίτρα για τα κρατικά οχήματα ο Γενικός Γραμματέας μεταφέρει με το έγγραφό του στους Υπουργούς τη διαπίστωση, που επισημαίνουν και πολλοί αιρετοί, ότι με την εφαρμογή της δημιουργούνται προβλήματα στον εφοδιασμό των απορριμματοφόρων καθώς η πλειοψηφία των Δήμων είναι μεγάλοι σε έκταση εφοδιασμένοι με μικρό αριθμό οχημάτων έργου με αποτέλεσμα για την αποκομιδή των απορριμμάτων να αναγκάζονται να διανύσουν περισσότερα χιλιόμετρα από τα προβλεπόμενα.
Προτείνει λοιπόν, για να αποφευχθούν τυχόν προβλήματα στην αποκομιδή των απορριμμάτων λόγω υπέρβασης κατανάλωσης καυσίμων «ο τομέας καθαριότητας να προστεθεί στις εξαιρέσεις υπέρβασης της κλίμακας κατανάλωσης, των απρόβλεπτων και επιτακτικών αναγκών, με αυστηρότερο σύστημα ελέγχου και απόλυτα εμπεριστατωμένη αιτιολογία από την πλευρά των ΟΤΑ».